Μενου

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: νέο οικονομικό σκάνδαλο έρχεται στο φως…







Όσο οι εργασίες στο μετρό της Θεσσαλονίκης δεν προχωρούν, τόσο οι υπεύθυνοι προσπαθούν να επιρρίψουν αλλού τις ευθύνες τους. Προς έκπληξη των πολιτών της Θεσσαλονίκης ήρθε στο φως ένα μελανό σημείο της υπόθεσης εξαιτίας του οποίου καθυστερεί το έργο.


Έγινε γνωστό ότι στο διαγωνισμό για την αναδοχή του έργου και πάλι δόθηκε προβάδισμα από το δημόσιο φορέα, που ήταν υπεύθυνος για την εκλογή, σε εταιρεία  της οποίας η πρόταση δεν τηρούσε τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Με λίγα λόγια, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές οι σήραγγες του μετρό θα πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτουν μηχανολογικές εγκαταστάσεις στα δύο άκρα τους με ισχυρούς ανεμιστήρες. Σε περίπτωση πυρκαγιάς οι ανεμιστήρες ενεργοποιούνται και διώχνουν τον καπνό, αποφεύγοντας έτσι τους θανάτους από ασφυξία, που αποτελούν, κατά συντριπτική πλειοψηφία, την αιτία σε τέτοιες καταστάσεις.

Ωστόσο, η ΑΕΓΕΚ, η γνωστή κοινοπραξία, που εντελώς τυχαία ανήκει στον όμιλο του κ. Μπόμπολα και εντελώς τυχαία σχεδόν πτώχευσε πριν λίγο καιρό, επελέγη ως ανάδοχη παρά την παρατυπία στις εγκαταστάσεις. Η πρότασή της περιλάμβανε αντί για δύο ένα μόνο κεντρικό ανεμιστήρα.

Αξιοπερίεργο είναι το γεγονός ότι αφού η Αττικό Μετρό έκλεισε τη συμφωνία με την ΑΕΓΕΚ, ζήτησε από την εταιρεία να αλλάξει τα σχέδια των εγκαταστάσεων σύμφωνα με τις προδιαγραφές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ο νόμος σε αυτήν την περίπτωση προβλέπει τη δυνατότητα της ανάδοχης εταιρείας να διεκδικήσει αποζημίωση από το δημόσιο φορέα, όπως και έγινε. Η ΑΕΓΕΚ λοιπόν, διεκδικεί ποσό ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ λόγω πρόσθετων εξόδων.
Εξαιτίας των ηθελημένων ή ακούσιων παραλήψεων μελέτης των προτάσεων από τον υπεύθυνο δημόσιο φορέα, λοιπόν, το δημόσιο οφείλει να καταβάλλει αφενός ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσό ως αποζημίωση και αφετέρου να ανεχθεί την κωλυσιεργία στην εκτέλεση του έργου.

Οι εργαζόμενοι του μετρό μετά την καταγγελία τους εδώ και καιρό ότι η ανάδοχη εταιρεία παρακωλύει το έργο με σκοπό την επίτευξη μεγαλύτερου κέρδους, προχώρησαν στη δημοσίευση δελτίου τύπου υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματά τους. Χαρακτηριστικά αναφέρουν ότι εσκεμμένα δόθηκε η εντύπωση ότι η καθυστέρηση του έργου οφείλεται στην προσπάθεια των εργατών να δώσουν παράταση στον εργασιακό τους βίο.   

Στην πραγματικότητα όμως, σύμφωνα πάντα με το δελτίο τύπου που παρατίθεται παρακάτω, γίνεται προσπάθεια από την αρμόδια αρχή να καλύψει τα δικά της λάθη, φορτώνοντάς τα στους 500 εργάτες που έχουν απολυθεί ήδη από τον περασμένο Μάιο. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ανεύρεση αρχαιολογικών καταλοίπων μέσω των σωστικών ανασκαφών και το δίλημμα για τη διατήρησή τους ή μη στον χώρο του μετρό, δίνει άλλοθι πίσω από το οποίο κρύβονται οι πραγματικοί υπεύθυνοι για την καθυστέρηση του τεράστιου κατασκευαστικού έργου.

Για άλλη μια φορά τα ανδρείκελα που κυβερνούν αυτόν τον πολυβασανισμένο τόπο καταφεύγουν σε δόλιες τακτικές για να καλύψουν τους πραγματικούς σκοπούς των ενεργειών τους, αλλά και τα λάθη τους. Το κατάπτυστο πολιτικό σύστημα μοιάζει να καταρρέει με γοργούς ρυθμούς, καθώς η αλήθεια έρχεται στο φως.

Η Ελληνική Αυγή καταγγέλλει αυτήν την κοροϊδία, που πραγματοποιείται σε βάρος των Θεσσαλονικέων γενικότερα, αλλά και των εργαζομένων στα έργα του Μετρό. Η κωλυσιεργία των υπευθύνων του έργου έχει οδηγήσει στη σπατάλη εκατομμυρίων ευρώ, που καταλήγουν σε συγκεκριμένες τσέπες. Επίσης, ως απόρροια των παραπάνω είναι η απωθητική εικόνα της Θεσσαλονίκης με τα χιλιόμετρα λαμαρινών στους κεντρικότερους δρόμους αυτής, πλήττοντας τον τουρισμό, αλλά και τους καταστηματάρχες σε πολλές περιοχές, που τα έργα έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια και έχουν παραμείνει στάσιμα. Πρέπει επιτέλους να αποδοθούν οι ευθύνες στους ιθύνοντες και αυτό το έργο, που ξεκίνησε με σκοπό το “τσέπωμα” εκατομμυρίων ευρώ από συγκεκριμένες οικογένειες να φτάσει στο τέλος του. 

Δελτίο Τύπου Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό: 
Πρόσφατα δημοσιεύματα στην Καθημερινή και τον Αγγελιοφόρο, αναφέρονταν στους..
αρχαιολογικούς θησαυρούς που ήρθαν στο φως, κατά τη διάρκεια των σωστικών ανασκαφών. Πραγματικά, σε μία εποχή διλλημάτων όπως μετρό ή αρχαία και στην απάντηση και μετρό και αρχαία, προστέθηκε και η άποψη αρχαία λόγω μετρό. Σωστή και ψύχραιμη οπτική γωνία. Παράλληλα όμως, επειδή ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες , σε κάποια από αυτά τα άρθρα, αφήνονται σκόπιμες(;) υπόνοιες πως οι εργαζόμενοι σε αυτές τις ανασκαφές καθυστερούν εσκεμμένα, προκειμένου να δώσουν παράταση στον εργασιακό τους βίο. Είναι κρίμα, που για ακόμη μια φορά οι άνθρωποι που καθοδηγούν το έργο και είναι οι μόνοι υπεύθυνοι της κατάντιας του, να προσπαθούν να αποτινάξουν τις ευθύνες που τους βαραίνουν και μάλιστα με τρόπο που δεν τους τιμά καθόλου, κατηγορώντας τους εργάτες που ως τώρα δέχονται συνέχεια τις συνέπειες των λαθών που κάνουν άλλοι. Εργαζόμενοι που μέσα σε ένα τέτοιο καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας αντιλαμβάνονται και το μέγεθος αλλά και το ρυθμό που απαιτεί έναν τέτοιο κατασκευαστικό έργο. Οι εργάτες απολύθηκαν το Μάρτιο του 2013. Ας βρούνε κάποιοι το θάρρος να αναγνωρίσουν τα λάθη τους και να απολογηθούν στις 500 οικογένειες που δεν έχουν πλέον εργασία.
Προφανώς, για άλλη μία φορά, η πολύπαθη επιστήμη αποτελεί το χαλί, κάτω από το οποίο οι φορείς του έργου, θέλουν να κρύψουν τα πραγματικά προβλήματα, καλλιεργώντας εντυπώσεις!